دانلود پاورپوینت معماری در دوره رنسانس


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی و آدرس 1doc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5335
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 68
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 303
:: بازدید ماه : 408
:: بازدید سال : 455
:: بازدید کلی : 64298

RSS

Powered By
loxblog.Com

دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی

دانلود پاورپوینت معماری در دوره رنسانس
سه شنبه 4 خرداد 1395 ساعت 6:27 | بازدید : 21 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پاورپوینت معماری در دوره رنسانس

مقدمه

نگاهی به بناهای قرن هفتم هجری

حمله مغول در قرن هفتم هجـری بناهـای سـازمـان شهـری کشور را ازهم می گسـارد شـهر سـازی را نزدیـک به یـک قرن بی معنـی می سـازد .عامل دفاع نبود وغارت انجام یافته به ویرانی کلیه شهرهای بزرگ می انجامد.نبود دولت مقتدر با مفهومی که در دوران قبل از حمله مغول وجود داشت سبب گردید تا حکومتهای محلی بزرگ یا کوچکی شکل گیردکه از مفهوم دولت به معنای دقیق کلمه تهی بودند به همین علت به مدت طولا نی مفهوم شبکهشهری بی معنا گردید.

حدود ۴۰۰سال نهضت علمی وهنری ،فنی وشهرسازی ایران دوره بسته می گردد و این در حالیست که بالعکس در اروپا شهر گرایی وشهر نشینی می رود  که پایان دوره قرون وسطی در اروپا را اعلام داشته وتجدید حیاتی جدید را سبب شود و دوران با شکوه معماری وشهر سازی رنسانس آغاز می گردد .

بنابراین مقایسه اروپا که در گذر از قرون وسطی به رنسانس که می توان گفت از حضیض به شکوفایی است با ایران که از دوره پرشکوه اسلامی به رویداد اسف بار و تاریخی حمله مغول و وقایع پیامد آن که نابودی شهرها، شهرسازی است. قابل مقایسه نمی باشد .

اما تلاش های پادشاهان ایرانی بعد از حمله مغول بعد از حمله مغول مانند شاهرخ تیموری و جانشینانش برای عمران و آبادانی شهرهایی چون مشهد؛هرات ؛بخارا سمرقند و دیگر شهرها سبب گردید تا شهر گرایی و شهرنشینی رشد آرام و مجدد خود را شروع کند. و سبک آذری در هنر و ادبیات و معماری جای خود را بازیابد اما این تلاش ها موفق نگردید تا سازمان شهری ایران را به دوره قبل از این حمله تاریخی بازگرداند. مورخین و سیاحان در قبل از حمله مغول به وصف شکوه اقتصادی ـاجتماعی و سیمای شهرهای ایرانی می پردازند.بعد از حمله مغول به بیشتر رسوم وعادات و یا  ساختمان های بزرگی که به دستور حکام بنا گشته اند اشاره دارند. بازه زمانی این دوره بین ۱۴ و ۱۷ میلادی مصادف با ۷ تا ۱۱ هجری قمری می باشد . دوران پس اسلام در ایران به چهار دوره تقسیم می شود که بازی سوم آن زمان حمله مغول می باشد . در ایران به دلیل کشته شدن بازرگانان مغول به دست پادشاه ایران حمله مغول شکـل می گیرد و این قـوم وحـشی بـه تخـریب شهـرها و آبـادی ها می پردازند .پس از ویرانیهای بسیار ، به دلیل نفوذ معماران و ادبا و دانشمـندانـی چـون خـواجه نصـیر الـدین طـوسی ، تخریب شهرها به اتمام می رسد و شهر مراغه به

عنوان اولین پایتخت این سلسله توسط هولاکوخان انتخاب می شود در این دوره   ابتدا با حمله چنگیز خان به ایران ، سرآغاز نفوذ مغولستان در ایران شکل می گیرد .

(( برای دانلود کلیک کنید ))





:: برچسب‌ها: دانلود پاورپوینت معماری در دوره رنسانس ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: